BEN - odborná literatura s.r.o. je kamenné a internetové knihkupectví specializované na technické knihy.
Pro dodavatele
Chcete být naším dodavatelem?
- Než vyslovíme základní podmínky pro začlenění vašeho zboží do našeho sortimentu, chceme vám vysvětlit proč tyto podmínky potřebujeme.
- Nejsme pouze maloobchodní síť prodejen, jak se na první pohled zdá. Naše pobočky slouží zároveň jako velkoobchodní kanceláře – vzorkovny zboží. A tak k tomu, abychom mohli prodávat našim velkoobchodním zákazníkům zboží se slevou, potřebujeme získat tuto slevu i od vás.
- Většinu našich zákazníků tvoří stálí partneři, kteří odebírají zboží na fakturu s určitou splatností. Než dokážeme spolehlivě zinkasovat alespoň část peněz od našich partnerů, potřebujeme mít určitou dobu splatnosti i od vás.
- Protože máme již dlouholeté zkušenosti, umíme vycítit, nakolik je ten či onen titul v naší obchodní síti prodejný. Jestliže se tedy pro nějaký nový rozhodneme, dokážeme ho zpravidla podle předpovědí i prodat.
- Zboží do klasické komise většinou odmítáme. Přináší nám to neúměrné nároky na administrativu a zbytečně nás to časově protěžuje. Zboží, u kterého si nejsme jisti „v kramflecích“, nakoupíme rovnou s daňovým dokladem, poté vše řešíme dobropisem a vrácením zboží.
Pověry a mýty
- Za socialismu se toho prodalo třicet tisíc výtisků, neříkejte, že
toho nedokážete prodat alespoň pět tisíc!
Ano, s tou první částí věty souhlasíme. To byla ale také doba, kdy v každém podniku byla technická knihovna, která si koupila dva až pět výtisků a bez problémů zaplatila ve lhůtě splatnosti. Dnes žijeme bohužel v době poněkud jiné. Lidé mají zřejmě jiný žebříček životních hodnot a proto je např. pro individuálního jedince přednější si zakoupit kartu do mobilního telefonu než odbornou technickou příručku.
Vývoj prodejnosti byl přibližně takovýto: rok 1980 – 30 000 výtisků, rok 1990 – 3000 výtisků, rok 1995 – 1000 výtisků, rok 2000 – 500 výtisků.
- Zaplaťte nám to hotově! Podnikáte, tak je to vaše riziko! Náš
titul je opravdový skvost!
S politováním musíme konstatovat, že některé firmy se snaží přenést odpovědnost za prodejnost svého zboží na nás. Takovíto nakladatelé bývají často „vizionáři“ a vydávají, věřte nevěřte, skutečné nesmysly, do kterých bezhlavě nainvestovali spoustu času a peněz. Poté, když se jim je nepodaří prodat, hledají viníky všude kolem sebe: „Náš titul je vynikající, to vy jste neschopní, že ho nedokážete prodat.“
Proč neposkytujeme zboží do komise
- Přináší nám to neúměrné nároky na administrativu a zbytečně nás to časově protěžuje.
- Efektivita komisního způsobu prodeje bývá zpravidla nízká.
- Naše odběratele příliš nemotivuje zboží prodat, protože v něm neleží peníze.
- Poté, co zboží předáme do komise, dá nadlidské úsilí donutit odběratele k vyúčtování, ač předtím tvrdil, že to bude dělat pravidelně sám.
- Poté, co odběratel po několika urgencích pošle vyúčtování, dá ještě větší úsilí úspěšně vymámit zaplacení faktury na dosud prodané zboží.
- Po nějaké době zjistíme, že se sklad u našeho odběratele geometrickou řadou navyšuje.
- Po náhodné kontrole zjistíme velké rozdíly v počtech kusů. Údajně však náš odběratel před pár dny právě prodal jistému zákazníkovi větší objem zboží a nestihl jej promítnout do vyúčtování, které měl již zpracované.
- Požadujeme okamžité vrácení zboží a uhrazení všech z toho vznikajících závazků. Dlouhým skladováním se nám však vrací poničené a pro další prodej tím pádem nepoužitelné.
- Odběratel se dostává do platební neschopnosti a úhrada veškerého prodaného zboží je v nedohlednu.
Na závěr celé akce musíme konstatovat
- Plně jsme vytížili své zaměstnance.
- Za zboží jsme nedokázali zinkasovat peníze, které nám nyní chybí v pravidelném toku peněz.
- Koncoví zákazníci si již další zboží nekoupí, protože si ho koupili u našich odběratelů.
- Máme radost, že jsme zaplavili trh zbožím a že jsme se zase nějak přiblížili veřejnosti, která nás nezná.