BEN - odborná literatura s.r.o. je kamenné a internetové knihkupectví specializované na technické knihy.

Pro dodavatele

Truck

Chcete být naším dodavatelem?

  • Než vyslovíme základní podmínky pro začlenění vašeho zboží do našeho sortimentu, chceme vám vysvětlit proč tyto podmínky potřebujeme.
  • Nejsme pouze maloobchodní síť prodejen, jak se na první pohled zdá. Naše pobočky slouží zároveň jako velkoobchodní kanceláře – vzorkovny zboží. A tak k tomu, abychom mohli prodávat našim velkoobchodním zákazníkům zboží se slevou, potřebujeme získat tuto slevu i od vás.
  • Většinu našich zákazníků tvoří stálí partneři, kteří odebírají zboží na fakturu s určitou splatností. Než dokážeme spolehlivě zinkasovat alespoň část peněz od našich partnerů, potřebujeme mít určitou dobu splatnosti i od vás.
  • Protože máme již dlouholeté zkušenosti, umíme vycítit, nakolik je ten či onen titul v naší obchodní síti prodejný. Jestliže se tedy pro nějaký nový rozhodneme, dokážeme ho zpravidla podle předpovědí i prodat.
  • Zboží do klasické komise většinou odmítáme. Přináší nám to neúměrné nároky na administrativu a zbytečně nás to časově protěžuje. Zboží, u kterého si nejsme jisti „v kramflecích“, nakoupíme rovnou s daňovým dokladem, poté vše řešíme dobropisem a vrácením zboží.

Pověry a mýty

  • Za socialismu se toho prodalo třicet tisíc výtisků, neříkejte, že toho nedokážete prodat alespoň pět tisíc!
    Ano, s tou první částí věty souhlasíme. To byla ale také doba, kdy v každém podniku byla technická knihovna, která si koupila dva až pět výtisků a bez problémů zaplatila ve lhůtě splatnosti. Dnes žijeme bohužel v době poněkud jiné. Lidé mají zřejmě jiný žebříček životních hodnot a proto je např. pro individuálního jedince přednější si zakoupit kartu do mobilního telefonu než odbornou technickou příručku.
    Vývoj prodejnosti byl přibližně takovýto: rok 1980 – 30 000 výtisků, rok 1990 – 3000 výtisků, rok 1995 – 1000 výtisků, rok 2000 – 500 výtisků.
     
  • Zaplaťte nám to hotově! Podnikáte, tak je to vaše riziko! Náš titul je opravdový skvost!
    S politováním musíme konstatovat, že některé firmy se snaží přenést odpovědnost za prodejnost svého zboží na nás. Takovíto nakladatelé bývají často „vizionáři“ a vydávají, věřte nevěřte, skutečné nesmysly, do kterých bezhlavě nainvestovali spoustu času a peněz. Poté, když se jim je nepodaří prodat, hledají viníky všude kolem sebe: „Náš titul je vynikající, to vy jste neschopní, že ho nedokážete prodat.

Proč neposkytujeme zboží do komise

  1. Přináší nám to neúměrné nároky na administrativu a zbytečně nás to časově protěžuje.
  2. Efektivita komisního způsobu prodeje bývá zpravidla nízká.
  3. Naše odběratele příliš nemotivuje zboží prodat, protože v něm neleží peníze.
  4. Poté, co zboží předáme do komise, dá nadlidské úsilí donutit odběratele k vyúčtování, ač předtím tvrdil, že to bude dělat pravidelně sám.
  5. Poté, co odběratel po několika urgencích pošle vyúčtování, dá ještě větší úsilí úspěšně vymámit zaplacení faktury na dosud prodané zboží.
  6. Po nějaké době zjistíme, že se sklad u našeho odběratele geometrickou řadou navyšuje.
  7. Po náhodné kontrole zjistíme velké rozdíly v počtech kusů. Údajně však náš odběratel před pár dny právě prodal jistému zákazníkovi větší objem zboží a nestihl jej promítnout do vyúčtování, které měl již zpracované.
  8. Požadujeme okamžité vrácení zboží a uhrazení všech z toho vznikajících závazků. Dlouhým skladováním se nám však vrací poničené a pro další prodej tím pádem nepoužitelné.
  9. Odběratel se dostává do platební neschopnosti a úhrada veškerého prodaného zboží je v nedohlednu.

Na závěr celé akce musíme konstatovat

  1. Plně jsme vytížili své zaměstnance.
  2. Za zboží jsme nedokázali zinkasovat peníze, které nám nyní chybí v pravidelném toku peněz.
  3. Koncoví zákazníci si již další zboží nekoupí, protože si ho koupili u našich odběratelů.
  4. Máme radost, že jsme zaplavili trh zbožím a že jsme se zase nějak přiblížili veřejnosti, která nás nezná.

Jazyky